CTN Algemeen

De Pre'65 Wintertrial krijgt een Pre'65 Zomertrial opvolging

Ondanks het slechte weer vonden de deelnemers van de Pre'65-Wintertrial te Sleen, dat er een vervolg moest komen in de vorm van een Pre'65-Zomertrial. Ook de organisatie was deze mening toegedaan en wilden er op 24 juni wel weer iets van maken.
Noteer alvast de datum. Zie verder de 'Kalender'-pagina en KLIK HIER voor de uitnodiging..

 

Zó moeten de Pré’65 Trial-wedstrijden zijn !

Op zondag 13 november hebben we met zeven dsc08740
Nederlandse rijders deelgenomen aan de Pre'65 trialwdstrijd te Mons. Een zeer mooie en goede wedstrijd. Daar willen wij graag melding van maken.

 

Klik HIER voor het Verslag

en Kijk HIER voor de resultaten

en voor Duitse fotoos  HIER even Klikken

en voor Oostenrijkse fotoos HIER even klikken

 

 

De Greeves TES volgens Toon van de Vliet

greeves_1963_24tes_scottish

Tijdens onze zoektocht naar een Montesa T250, kwamen we in gesprek met Toon van de Vliet, die de eerste eigenbouw Montesa in Nederland, nog twee jaar gereden heeft.
Naast het interessante gesprek over de Montesa, verhaalde Toon over zijn 'meissie' uit Engeland. Hij had echt zijn hart een beetje verpand aan deze beroemde -en nu klassieke- trialfiets; De Greeves TES.

De foto is een Scottish uitvoering.

We hebben het artikel mogen overnemen van Noppennieuws, waarvoor onze hartelijke dank.
Ook onze dank naar Toon van de Vliet voor zijn hulp.

Voor het verslag over de Greeves uit Noppennieuws:  KLIK HIER

Waar blijven overigens al die Greeves motoren, die er zoveel gereden hebben in Nederland, om mee te rijden bij de CTN-trials?

1967_trial_t250

Wat de Montesa T250 betreft, zijn we op zoek naar een motor zoals op de afbeelding. Het is een Montesa met losse tank en zadel. Verder heeft het linker deksel een uitstulping voor de koppeling.

Ook zoeken we nog naar info en/of een foto van een van de eerste Cota 247 die nog grote naven hebben.

Het gaat ons om info, en/of foto's over de motor en/of de rijder .
Alle, alle info is zeer gewaardeerd.

Mail naar Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.   of tel 06-48875208 

 

Start van het nieuwe seizoen in Rotterdam. Ook met een nieuwe Kreidler

nieuwe_kreidler_hans_klein

En allen die komen, zullen Hans Kramer daar zien met zijn nieuwe Kreidler. Twee jaar noeste arbeid in het schuurtje zit erin. Uiteraard niet alleen werken, maar ook bedenken wat het beste, het mooiste en het functioneelste is. Om even in herinnering te brengen: Hans reed op de blauwe Kreidler met een schommelvork, gemaakt volgens de oude crossregels. Weliswaar origineel, enkel met het remmen in de non-stops ging dat vaak moeilijk, want als de arm van de rem-ankerplaat aan de as-arm vast zit, krijg je een soort stijfframe-voorvork met het remmen en dat rijdt echt erg lastig in een non-stop. Ook de veerweg en het veergedrag waren wat krap bemeten. Daarom zit er nu een goed werkende telescoopvork in. Verder is de versnellingsbak van drie naar vijf versnellingen opgeboord, zijn de asmaten gelijk gemaakt aan de Montesa-geometrie en kreidler 1966heeft de fiets een heuse zachte 4 inch band achter, in plaats van de oude en harde 3,5 inch band (groter ging eerst niet). Dus voor Hans wordt het spannend hoe zijn nieuwe aanwinst zich zal gedragen voor de eerste keer in het westen met de verschillende ondergronden.

In ieder geval wensen we Hans veel plezier toe met zijn nieuwe aanwinst. Wij vinden het in ieder geval een strak opgebouwde fiets. In het archief vonden we in een overzicht van Duitse trialmotoren uit 1966 een trial-Kreidler, die we hier ter vergelijk zetten om te laten zien dat niet alleen de BSA’s en Matchlessen kunnen evolueren.

 

Pagina 14 van 16