CTN Algemeen

Uitslagen en verslagen

Beste mensen, Wegens een probleem met het ruggetje kan de redaktie niet op een stoel zitten. En dat maakt het gebruik van een computer voor het uitwerken van de standen (over 2016 en Nunspeet) de fotoos en verslagen een beetje onmogelijk. We vragen even tijd. Zo gauw het kan maken we alles in orde.

 

Montesa Te Koop

montesa te koop theoTheo verkoop zijn Montesa Cota 349 in goede staat, met een Duits kenteken. Dat is de vermelding en de rest van de info kun je krijgen via zijn nummer: 0655377151

 

 

 

 

 

 

Feest in Arnhem. Ga dat zien !!

kantine mcaIn Arnhem is een klein wonder verricht; vlak bij de plek waar eerst de trialbaan gevestigd was van Motorclub Arnhem (MCA) is een geheel nieuw motorsport park verrezen waar niet alleen gecrosst kan worden maar ook op elk niveau getriald.

MCA heeft in haar vereniging altijd 3 disciplines onder haar vleugels gehad. Toer- cross en trial motorsport. De laatste jaren werd echter duidelijk dat de club haar activiteiten niet zou kunnen voortzetten aan het eind van de Hooiweg. Het bestuur heeft toen gelijk met diverse instanties overleg gehad om te zorgen dat er in het Arnhemse de motorsport kon worden blijven beoefend.

Sinds de samenwerking met Mac Harskamp, die ook hun terrein terug moesten geven aan defensie, is er na overleg met gemeente, defensie, provincie ed. veel vooruitgang geboekt. Wat heeft geresulteerd in een baan die we nooit hadden durven dromen en waar we enorm trots op zijn.

Lees meer: Feest in Arnhem. Ga dat zien !!

 

In memoriam Martien van Turnhout

martin van turnhoutNaast de vele andere kwaliteiten die hij had was de op 20 mei, tijdens het golfen, plotseling overleden Martien van Turnhout iemand met veel belangstelling voor motorfietsen. Hij had er vele in zijn bezit. Het kostte hem minder moeite te kopen dan te verkopen, zodat zijn motorpark, opgeslagen in meerdere schuren, steeds groter werd. Laverda, Royal Enfield, BMW, Yamaha XS, SR en XT, allemaal gebruiksklaar stonden al jaren te wachten. Deze motoren waren door hem in topconditie gebracht en omdat hij zijn literatuur bijhield ( hij wist echt bijna alles) werden er veel zaken gedaan; onderdelen uit de USA, China. Ontstekingen werden veranderd, spaakwielen voor gietwielen, uitlaten werden getuned. Hij deed alles zelf. Zijn werkplaats, waar hij de laatste jaren zeker 20 uur per week werkte, was voorzien van, een buigapparaat, zaagmachine, lasapparatuur, zetbank enz. Ook werkte hij met veel plezier voor anderen; ik heb regelmatig op een stoel zitten kijken als hij voor mij iets aan een frame laste. Wij kennen Martien voornamelijk van de CTN, want triallen deed hij met plezier. Regelmatig met de pensionado’s op woensdag middag in Apeldoorn en zo nu en dan een wedstrijdje. Hij deed e.e.a. op zijn eigen manier, winnen of verliezen telde voor hem niet. Vele 5-en reed hij omdat hij de route vergeten was of omdat hij “lekker bochtje” naar rechts maakte, terwijl hij naar links moest. Als de rij wachtenden voor een non-stop hem te lang was sloeg hij hem over. Het sociale aspect van de sport stond bij hem hoog in het vaandel. De laatste jaren ging zijn voorkeur meer uit naar het rijden op de zandwegen, zoals wij dat noemden. Dat hebben we dan ook regelmatig, ook in het buitenland, gedaan. Enkele uren voor zijn dood hadden wij nog plannen gemaakt om in Frankrijk te gaan rijden. Het is er niet van gekomen. We zullen hem missen.

Egbert Nijenhuis

 

Pagina 4 van 17