Foto's van de Klassieke Trial te Mons

web mons 2015Er waren een kleine tiental rijders (van de 130?? deelnemers) uit Nederland om deel te nemen aan de Trial te Mons in Belgie tegen de Franse grens. De trial heeft twee sporen voor enkel Pre'65 motoren. Niet moeilijk, gewoon sturen, maar met nul thuis komen valt nog niet mee. We hebben een aantal foto's gemaakt die we jullie niet willen onthouden, want er rijden echt mooie motoren mee. Ik heb bij het inschrijven de Indian gezien van enkele artikelen terug, maar tijdens de wedstrijd niet meer gezien. Dus er hebben nog veel andere mooie fietsen rond gereden. Daarbij nog een hill-climb na afloop: gewoon een geweldige en mooie trialdag.
Eduard Boessenkool heeft veel foto's gemaakt die je hier kunt bekijken. Er staan nog veel meer foto's van mooie motoren en gelegeheden op die site. Bekijk ze en geniet ervan.

 

Verslagje van Hau 2015

website hau 2015Het was een natte bedoeling op 19 okt in Hau-Bedburg. Het ene jaar is het nat en het andere jaar is het warm daar in Duitsland. Dat kunnen we niet zeggen van de sectie. Die waren helemaal in orde. Net als de gehele verzorging. Je zag dus ook de meeste van de 62 rijder/rijdsters het dan ook best naar hun zin hebben. We kunnen weer een foto plaatsen van het geweldige terrein dat die luitjes hebben maar een nieuwe telg bij de Pre'65 klasse is ook vermeldingswaardig.

Om daar meer van te weten als ook andere zaken (die ook bij de prijsuitreiking aan de orde zullen komen) staan in het verslag dat jullie HIER kunnen LEZEN. We hebben de foto's op de galerij geplaatst en de daguitslag bij de Klassementspagina gephotoshopt. Verder hebben we een LINK naar een photosite (begint een beetje traag) van de fotograaf, die er de gehele dag rondgelopen heeft en natuurlijk ook foto's heeft gemaakt. Kortom; doe je plezier ermee.

 

Hoezo is een standaard belangrijk?

indian trialmotor webBij de trial van Gressenich in het laatste weekend van september reed er een heel bijzondere motor mee in de groene klasse. De rijder had die klasse ook nog gewonnen. Dat iemand een klasse wint gebeurt elke keer, maar om dat te doen met deze motor strekt de rijder tot alle eer. Hebben jullie de standaard gezien? Een stuk van een tak, waarschijnlijk ban een goede boom gezaagd want hij miet een heel gewicht dragen. De voetsteunen geven optimale steun, zijnde houten blokken. Wij denken dat de berijder een timmerman of zo is.

De berijder moet met de hand schakelen, en dat is nou niet meteen een halszaak als je en triallist ben, maar wat denken jullie van een handkoppeling. Als je dan met die zwaren fiets ietsje moet bijsturen en dan ook nog een koppeling vanaf beneden bedienen. Chapeau!

Er zijn nogal wat mensen die een Harley nou niet bepaald een echte motor vinden, omdat je met een Harley niet zou kunnen triallen. En gelijk hebben ze, want we hebben er nog nooit eentje gezien in de secties, MAAR....... deze Indian bewijst toch wel dat er Amerikaanse motoren kunnen zijn, die kunnen triallen. Niet eenvoudig, maar toch.
En wij maar denken dat er bij CTN aparte motoren, met aparte mensen rondrijden. En dat klopt! Maar deze?..?..!.?.!

 

Verslagje Speedtrial bij de Plonkers

speedtrial 2015 websiteEigenlijk is een beetje te laat om nu -na drie weken- nog een verslag(je) te schrijven over de Speedtrial tijdens de Plonkers Pleasure Trial. Dus we maken het ons daarom makkelijk en laten dat dan maar achterwege.
Wel hebben een aantal mooie foto's geplaatst op de galerij, waarop je duidelijk kunt zien dat de deelnemers er lol in hadden en er voor gingen. En daarom is de uitslag ook weer niet zo belangrijk, wie er gewonnen heeft en de beker gekregen heeft. En ook niet wie er een fles chanpagne gekregen heeft voor de meest constante tijd over twee rondes of via een loting per klasse verkregen.
Geniet van de foto's.

 

Verslag van ons Trialweekend in Arnhem

website arnhem 2015Ons trialweekend is nu alweer twee weken geleden. Wat gaat de tijd snel. Het was weer een groots gebeuren en iedereen heeft zich prima vermaakt. Er waren weer nieuwe motoren, nieuwe rijders en weer hele diepe, nieuwe non-stops.

Om een beetje te lezen en te weten, hoe het was, kun je voor het verslag HIER KLIKKEN.
De fotoos zijn geplaatst, maar door de grote haast om bij de Speedtrial te zijn, hebben we niet veel bruikbare foto's kunnen maken. Maar vergeet zeker niet even te kijken naar de photo's van Beate Thijssen. Zij heeft er hele mooie bijstaan. Beate Bedankt.

De uitslag is geplaatst, maar met weglating van de niet CTN-rijders. Dat er een kleine honderd man/vrouw aan de start stonden, doet daar niets aan af. MCArnhem Bedankt.

 

Verslagje Lochem 2015

lochem 2015

Het weer in Lochem was zoals we dat vaker gehad hebben. Nattig!! We hebben wel eens vaker vochtig weer gehad, maar dan was het 30 graden. 't Is altijd regen of heel warm in Lochem. Dus dit jaar weer een keer wat minder.
Voor menigeen was het nog een beetje vakantie, waardoor er wat minder mensen waren. Maar nog altijd een 45 man/vrouw die zich goed vermaakt hebben in het bos.
En door deze trial was er gelukkig ook het moment om aan Geert Roekevisch, de organisator van de Lochemse Trial, de Wisselklep van Verdienste voor CTN uit te reiken. (kleppen als prijs zijn een traditie binnen CTN). Al jaren zorgt hij in zijn uppie dat de trial in Lochem verreden kan worden. Dus vanuit de CTN'ers is die prijs zeker op zijn plaats. Laten we hopen dat Geert het nog een stuk langer volhoudt dan de tijd waarvan hij nog kan genieten van de Trofee. Want het is tenslotte een wisseltrofee.

De fotoos die gemaakt zijn hebben we geplaatst en het verslagje kun je Hier Lezen.

 

Verslagje van het trialweekend te Baarlo

baarlo 2015Het verslagje van ons trialweekend te Baarlo is een beetje laat en daarom ook maar een verslagje. Maar beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
Deze wedstrijd telde mee voor ons CTN-Klassement en telde mee voor de EuroCup. Jammer was het dat er zo weinig Belgische rijders aanwezig waren (slechts 2-3), omdat er, net als vorig jaar, ook een druk bezochte klassieke (lees Twin-shock) wedstrijd was in de buurt van Bilstain. We zien dat het op meerdere plaatsen gebeurd dat het een klassieke wedstrijd heet maar uitgezett is voor Twin-shock. We vinden dit een zorgelijke ontwikkeling mede omdat vele twinshock rijders enkel klassieke wedstrijden willen rijden.

We hebben de uistlag van de CTN-rijders geplaatst, (voor de volledige wedstrijd-uitslag zie de site van Baarlo), we hebben de foto's geplaatst en een Verslagje van Baarlo gemaakt.
Op de site van Baarlo staan veel foto's waar iedereen er wel een keer op zal staan.

Veel lees- en kijkplezier en tot de volgende wedstrijd.

 

Overlijden van Ton van der Wal

ton vd walMaandagavond 3 augustus kregen wij het droeve bericht dat Ton van der Wal op zondag was overleden. Ton was altijd positief en geïnteresseerd in de mens en zijn passie. Eenieder kende Ton als een aimabel man en als een liefhebber van onze trialsport. En de meeste kenden hem als een liefhebber van elke motorsport op twee wielen. Dit enthousiasme en de liefde voor de sport heeft hij ook overgebracht naar familieleden en zijn vrouw; zij volgden veel evenementen gezamenlijk.

Wij zullen hem zeker missen. En als wij dat al doen, dan moeten zijn vrouw Bertha, zijn zoon Pieter en alle andere familieleden en vrienden hem nog meer missen. Wij wensen hen allen veel sterkte, met het dragen van het verlies, van een te vroeg overleden goed mens.

Hier is het Overlijdensbericht.


 

 

De Avondtrial te Rhenen was afgelast

De Avondtrial van vrijdag, de 3de juli, te Rhenen was afgelast, vanwege de grote hitte, die een trial wedstrijd en een crosswedstrijd onverantwoord maakte.

 

Verslagje van de trial te Apeldoorn 2015

apeldoorn2015verslOm het even kort te houden: Het was weer gezellig op het kleine trailterrein van Apeldoorn. Beetje regen en nevel, maar later ook weer zonneschijn.
En veel mensen is het gelukt om de motor netjes te houden.
En daar houdt iedereen weer van, nietwaar??

Als je nog een interessante trialfiets wilt hebben, lees dan het verslag even, en je kunt aan onze volgende wedstrijd meedoen in de twinshock klasse.

De uitzetters (Rob en Paul en Marcel en ??) nog bedankt voor de leuke secties. Bertha en Reinder voor de administratie en de controleurs en knippers uiteraard ook bedankt.       Tot volgend jaar.

PS. De fotoos staan op de Galerij en een verslagje kun je HIER LEZEN

 

Verslagje van Sleen april 2015

Het weer was prima.website sleen 2015
De trial was prima.
De kantine was prima.
En met de administratie was ook niets mis.

M.a.w.; Als je er niet was, heb je een leuke trial gemist.

De luitjes van Sleen hadden er werk van gemaakt.

We hebben de fotoos geplaatst en het korte verslagje  (want het is inmiddels al weer enige weken geleden) kun je hier lezen.

 

 

Kort verslag van de klepuitreiking seizoen 2014

website klepuitr 2015Zoals meerdere malen vermeld is, was er geen klep/prijsuitreiking na onze laatste trial te Nunspeet, omdat de afslagen er (nog) niet waren. Dat hebben we dus gedaan na onze eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen 2015 in Rotterdam.

Al bij al, een gezellige boel. Iedereen die er geweest is weet hoe het geweest is. En voor de mensen die er toch nog iets meer van willen weten hebben we hier nog een kort verslagje.
De fotoos zijn ook geplaatst.

 
 

 

Verslagje van onze eerste wedstrijd van het seizoen 2015

Het seizoen is weer begonnen. website rotterdam 2015
In Rotterdam waren een 55-tal triallisten druk in de weer om de 10 non-stops te berijden.

Dit jaar met een geel-plus spoor erbij. We zijn benieuwd wat het gaat worden.

We kunnen de dames en heren van Rotterdam hartelijk danken voor een leuke en goede trial. Bij deze; Bedankt.

 

De fotoos zijn geplaatst,
alsmede het korte veslag kun je Hier Lezen.

 

 

 

Over de Trialsporen dit Seizoen 2015

Trialsporen 2015

Voorstel voor aanpassing van de klassen/sporen

Lees meer: Over de Trialsporen dit Seizoen 2015

 

Licenties en trial

Beste Mensen,
ook dit jaar waren er weer enkele vragen betreffende districtslicentie en/of daglicenties. En ook nu weer hetzelfde antwoord: iedereen moet voldoen aan de regels die de clubs ook moeten hanteren en dat is dat men een KNMV-licentie, of een districtslicentie of een daglicentie moet hebben om mee te doen aan wedstrijden. Overigens heeft men die ook nodig als men wil; trainen of in zijn algemeenheid: rijden op een terrein van een club die aangesloten is bij de KNMV. Onze wedstrijden zijn gewoon clubwedstrijden. Bij de meeste clubs (let op!: niet allemaal) zijn ook enkele daglicenties aanwezig. (controleer eventueel van te voren). Dit is handig als er een gastrijder komt rijden of als men de eigen kaart niet kan overleggen. Kosten 15 Euro. Zorg dat je kaart bij je hebt en kunt overleggen als er naar gevraagd wordt, anders geldt: geen licentie is niet rijden!

 

Pagina 4 van 10