LET OP!!! NIEUWE DATUM van de Plonkers

Zorg ervoor dat je de agenda bijwerkt en erandere vakantiedagen aanvraagt als je nog moet recupereren na de Plonkers. Want de datum is veranderd !!!! Was het altijd het derde weekend van September, nu is het twee weken later en wel op 1 en 2 Oktober, dus een week NA de Eurocup van Gressenich. Voor het CTN-klassement blijft alles hetzelfde, maar Gressenich telt twee dagen voor de Eurocup en Arnhem enkel de zaterdag. Door Bernd Kruez wordt de prijsuitreiking van de Eurocup verzorgt in de kantine van MotorClub Arnhem. Inderdaad die hebben ze dit jaar ook klaar. Want na heel veel jaren is het er uiteindelijk van gekomen dat er een nieuw crossterrein komt (meteen bij de ingang vanaf de Koningsweg) met kantine, parkeerterrein, afspuitplek, een geheel nieuw trialterrein, en de mogelijkheid om weer te camperen op her terrein!!!
Arnhem gefeliciteerd!! En wij zijn blij, want ze gaan er iets moois van maken.

 

Met dank aan de KNMV: Terug naar trial in 1955

Terugschakelen in de tijd neemt je mee naar 1955, waar in de omgeving van Culemborg een trial werd verreden met enthousiaste deelnemers, die niet eens allen over een passende trialmotor beschikten. De deelnemerslijst werd wel gesierd door enkele bekende namen uit de Nederlandse motorsportwereld.
Het staat ook de video pagina.

 

Even over het weekend te Aywaille

aywaille oud ijzerMet Pasen was er weer het jaarlijkse trialweekend te Remourchamps, zijnde gemeente Aywaille te Belgie. Elke dag twee rondes van 25 km door de Ardennen. Nu gaan wij ook met de tijd mee dus wij (Jan Jr.) hebben een GPS-kaartje gemaakt, waarop de route staat met snelheden en hoogte-verschillen. Dat kun je hier bekijken.
Er deden een 200-tal rijders mee. Het is bedoeld als klassieke trial, maar het aantal echte classiekers wordt elk jaar minder. Bij de Engelsen hadden enkele eilanders van Mann een zware fiets. De Belgen twee BSA's en twee zware fietsen. Dat gebeurd vanzelf zoals de wedstrijden in Belgie en Duitsland en Frankrijk eigenlijk Twin-shock uitgezette wedstrijden zijn. Het waren de Nederlanders die met het zware spul de klassiekers vertegenwoordigde. In totaal 31 Nederlanders, waarvan 4 BSA's, 4 lichte fietsen, 5 zware fietsen en 16 TSs. Hierboven een fotootje van de opstelling voor de nacht.
Ook dit jaar heeft Eduard Boessenkool weer fotoos gemaakt. Voor een leuke impressie kunt je Hier Klikken.
Ook is er een rijders fotoverslag van Michel op zijn site, er staan daar heel veel fotoos.

 

Verslagje Rotterdam 2016

web rotterdam 2016Onze tweede wedstrijd van het 2016 Klassement was een gezellige dag met een mooie zon, maar ook een koud windje. Voor de rijders niet zo’n probleem, maar de controleurs staan stil. Voor hen was het wat minder. Helaas moest wegens een griepje iemand verstek laten gaan om te controleren, maar Katja Schimmel had spontaan haar hulp aangeboden, zodat zij ook dankbaar gebruik maakte van de kachel in de kantine tijdens de pauze. Dus Katja –en uiteraard evenveel ook alle andere controleurs- namens de gehele goegemeente, Hartelijk Dank voor de hulp.

De tien non-stops waren niet de grootste moeilijkheid deze keer. Het was een beetje makkelijk uitgevallen. Dat kwam voor de gele en geel+ rijders met name doordat zij bij diverse secties een mogelijkheid voor ontsnapping hadden en dat haalde menige angel uit de non-stop. En dat was jammer.

Lees meer: Verslagje Rotterdam 2016

 

!!! Trial Licentie voor 2016 !!!

Bij deze een belangrijke mededeling voor de districtslicentie voor 2016. !!! Die bestaan niet meer !!!!! Deze zijn vervangen door de "Basis Sportlicentie". Maar tegelijk is de aanvraag en het verkrijgen ervan, drastisch gewijzigd. En wel dat je die licentie -die je echt nodig hebt om te kunnen triallen- enkel kunt krijgen via de KNMV en dan nog via de computer. Aanvragen en betalen via de computer. En enkelen die dit al gedaan hebben, hebben menig uurtje verspeeld. Ja een motor reviseren of bouwen is voor menigeen eenvoudiger dan dit.

Daarom hebben we een handleiding gemaakt, voor de handleiding die op de website staat van de KNMV voor het aanvragen van de Basis Sportlicentie. Mogelijk is de handleiding niet voldoende of nog onduidelijk. Stuur dan een mailtje naar de coordinator (via contact, rechts). Zo kunnen we elkaar helpen. Onze handleiding kun je HIER lezen.

LET OP !!! zorg dat de foto kleiner is als 600 bij 800 pixels, ander duurt het heeeeel lang voordat de foto erin staat.

 

Beste Wensen voor 2016

Bij deze willen wij allen en hun dierbaren, een
Voorspoedig, Goed, heel Sportief en vooral een Gezond 2016 toewensen.

 

De Echte Klassieke 'Jack Thompson' Trial van de Sidcup club

web sidcup 2015Vier mensen hebben, in 40 uur van huis, 400 honderd kilometer gereden en minder dan vier uur getrialled.
Daarbij weinig geslapen, maar wel een pintje gehad en erg veel lol.

Het gebeuren is alweer 4 weken geleden, maar wij wilden jullie de belevenis niet onthouden. Vandaar een verlate melding hiervan.

Hoe dat zo allemaal gegaan is, kunnen jullie HIER lezen.

 

 

 

Klein verslagje van de Kersttrial

web cpt 2015De Kersttrial (zijnde een nazaat van de oude Thialf-trial, maar dan enkel op een terrein en niet door de Veluwe) was weer een succes. Een kleine 120 man/vrouiw aan de start. Er was een drie kwartier een hele lange rij bij het inschrijven.
En er stond nog een rij naar de overkant, toen de trial al begonnen was.
Een mooie, leuke en goede en ietsje zware trial was het. Voor elke triallist een aanrader.
Laten de lieden -die geholpen hebben om deze dag een succes te maken- weten dat ze Hartelijk Bedankt zijn voor hun inzet. Het was super!!
De verbindingsroute was leuk maar ook een beetje zwaar.
Omdat de website van MCArnhem gehackt is, plaatsen wij hier het kleine verslag van de lieden van Arnhem.
En de uitslag van de CPT kun je hier vinden.

 

Prijsuitreiking 14 nov 2015

web prijsuitr 2015

Het was een gezellige boel met de prijsuitreiking.
Een mooie afsluiting van een heel mooi trialjaar.
Het gemiddelde aantal deelners blijft rond de 50-55 hangen, en dat is mooi.

Iedereen die daaraan meegewerkt om ons zevende seizoen een succes te maken, wordt bij deze, door de gehele  CTN-gemeenschap hartelijk bedankt voor de zorgen en medewerking om er een geslaagd jaar van te maken.

De einduitslag is geplaatst op de klassementspagina
en de foto's van de avond zijn ook geplaatst.
Voor een verslagje te lezen moet je HIER KLIKKEN.

 

 

Verslag Nunspeet november 2015

web nunspeet 2015

Het was een beetje zwaar in Nunspeet. Soms iets te zwaar.
Nou geven die hoge bergen met dat losse zand wel een erg straffe uitdagingen aan mens en machine, want eigenlijk is dat losse zand sowieso een heel aparte belevenis.
Rij je in Nunspeet, dan is dat het vervelendste of zwaarste zand voor te triallen. Maar komen we terug van Arnhem, dan hebben we het idee dat daar het slechtste zand van Nederland te vinden is.
't Is maar, wat er nog vers in het geheugen zit.

We hebben de fotoos geplaatst zover er iets waar te nemen was. De uitslag is geplaatst en het verslag kun je hier lezen.

 

 

Eenmalige mogelijkheid voor een windbreaker/regenjas

Alles is al besteld, maar we hebben enkele jacks meer gekocht, dus er zijn nog enkele mogelijkheden om er een te krijgen. Geinteresseerd? Klik HIER voor het hele verhaal.

 

Foto's van de Klassieke Trial te Mons

web mons 2015Er waren een kleine tiental rijders (van de 130?? deelnemers) uit Nederland om deel te nemen aan de Trial te Mons in Belgie tegen de Franse grens. De trial heeft twee sporen voor enkel Pre'65 motoren. Niet moeilijk, gewoon sturen, maar met nul thuis komen valt nog niet mee. We hebben een aantal foto's gemaakt die we jullie niet willen onthouden, want er rijden echt mooie motoren mee. Ik heb bij het inschrijven de Indian gezien van enkele artikelen terug, maar tijdens de wedstrijd niet meer gezien. Dus er hebben nog veel andere mooie fietsen rond gereden. Daarbij nog een hill-climb na afloop: gewoon een geweldige en mooie trialdag.
Eduard Boessenkool heeft veel foto's gemaakt die je hier kunt bekijken. Er staan nog veel meer foto's van mooie motoren en gelegeheden op die site. Bekijk ze en geniet ervan.

 

Verslagje van Hau 2015

website hau 2015Het was een natte bedoeling op 19 okt in Hau-Bedburg. Het ene jaar is het nat en het andere jaar is het warm daar in Duitsland. Dat kunnen we niet zeggen van de sectie. Die waren helemaal in orde. Net als de gehele verzorging. Je zag dus ook de meeste van de 62 rijder/rijdsters het dan ook best naar hun zin hebben. We kunnen weer een foto plaatsen van het geweldige terrein dat die luitjes hebben maar een nieuwe telg bij de Pre'65 klasse is ook vermeldingswaardig.

Om daar meer van te weten als ook andere zaken (die ook bij de prijsuitreiking aan de orde zullen komen) staan in het verslag dat jullie HIER kunnen LEZEN. We hebben de foto's op de galerij geplaatst en de daguitslag bij de Klassementspagina gephotoshopt. Verder hebben we een LINK naar een photosite (begint een beetje traag) van de fotograaf, die er de gehele dag rondgelopen heeft en natuurlijk ook foto's heeft gemaakt. Kortom; doe je plezier ermee.

 

Hoezo is een standaard belangrijk?

indian trialmotor webBij de trial van Gressenich in het laatste weekend van september reed er een heel bijzondere motor mee in de groene klasse. De rijder had die klasse ook nog gewonnen. Dat iemand een klasse wint gebeurt elke keer, maar om dat te doen met deze motor strekt de rijder tot alle eer. Hebben jullie de standaard gezien? Een stuk van een tak, waarschijnlijk ban een goede boom gezaagd want hij miet een heel gewicht dragen. De voetsteunen geven optimale steun, zijnde houten blokken. Wij denken dat de berijder een timmerman of zo is.

De berijder moet met de hand schakelen, en dat is nou niet meteen een halszaak als je en triallist ben, maar wat denken jullie van een handkoppeling. Als je dan met die zwaren fiets ietsje moet bijsturen en dan ook nog een koppeling vanaf beneden bedienen. Chapeau!

Er zijn nogal wat mensen die een Harley nou niet bepaald een echte motor vinden, omdat je met een Harley niet zou kunnen triallen. En gelijk hebben ze, want we hebben er nog nooit eentje gezien in de secties, MAAR....... deze Indian bewijst toch wel dat er Amerikaanse motoren kunnen zijn, die kunnen triallen. Niet eenvoudig, maar toch.
En wij maar denken dat er bij CTN aparte motoren, met aparte mensen rondrijden. En dat klopt! Maar deze?..?..!.?.!

 

Verslagje Speedtrial bij de Plonkers

speedtrial 2015 websiteEigenlijk is een beetje te laat om nu -na drie weken- nog een verslag(je) te schrijven over de Speedtrial tijdens de Plonkers Pleasure Trial. Dus we maken het ons daarom makkelijk en laten dat dan maar achterwege.
Wel hebben een aantal mooie foto's geplaatst op de galerij, waarop je duidelijk kunt zien dat de deelnemers er lol in hadden en er voor gingen. En daarom is de uitslag ook weer niet zo belangrijk, wie er gewonnen heeft en de beker gekregen heeft. En ook niet wie er een fles chanpagne gekregen heeft voor de meest constante tijd over twee rondes of via een loting per klasse verkregen.
Geniet van de foto's.

 

Pagina 3 van 10