Verslag van de Trial te Apeldoorn 7 mei 2011

dsc05881

Het was warm weer,

net zoals vorig jaar en de keer ervoor. 

En ook nu weer veel enthousiasme van rijders en organisatie.

En ook weer nieuwe rijders erbij.
Beste mensen welkom en veel plezier.

De foto's zijn van Katja Schimmel deze keer.
Leuke foto's: Katja bedankt

Voor het PDF-verslag moet u HIER klikken.


 

.

 

De Greeves TES volgens Toon van de Vliet

greeves_1963_24tes_scottish

Tijdens onze zoektocht naar een Montesa T250, kwamen we in gesprek met Toon van de Vliet, die de eerste eigenbouw Montesa in Nederland, nog twee jaar gereden heeft.
Naast het interessante gesprek over de Montesa, verhaalde Toon over zijn 'meissie' uit Engeland. Hij had echt zijn hart een beetje verpand aan deze beroemde -en nu klassieke- trialfiets; De Greeves TES.

De foto is een Scottish uitvoering.

We hebben het artikel mogen overnemen van Noppennieuws, waarvoor onze hartelijke dank.
Ook onze dank naar Toon van de Vliet voor zijn hulp.

Voor het verslag over de Greeves uit Noppennieuws:  KLIK HIER

Waar blijven overigens al die Greeves motoren, die er zoveel gereden hebben in Nederland, om mee te rijden bij de CTN-trials?

1967_trial_t250

Wat de Montesa T250 betreft, zijn we op zoek naar een motor zoals op de afbeelding. Het is een Montesa met losse tank en zadel. Verder heeft het linker deksel een uitstulping voor de koppeling.

Ook zoeken we nog naar info en/of een foto van een van de eerste Cota 247 die nog grote naven hebben.

Het gaat ons om info, en/of foto's over de motor en/of de rijder .
Alle, alle info is zeer gewaardeerd.

Mail naar Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.   of tel 06-48875208 

 

Verslag van de Trial te Sleen 10 april 2011

Prachtig weer was het.dsc04499

Er waren 57 rijders vertrokken voor 8 lekkere, lange non-stops.

Voor ‘Blauw’ en ‘Wit’ was het te zwaar deze keer.

In Rotterdam waren er meerdere ‘nieuwe’ rijders en nu in Sleen meerdere ‘oude’ rijders met ‘nieuwe’ motoren. We zullen proberen om enkele wetenswaardigheden van de rijders en/of machine in een verslagje te vermelden. Dat komt dus nog. Van Frank Pronk hebben we zelfs een mooi ontwerp en bouwverslag toegestuurd gekregen. We zullen het jullie niet onthouden.


Het Verslag van Sleen is HIER te Lezen

Silvia de Vries van www.Sleen.nu/nieuws/actueel heeft veel foto's gemaakt als bezoekster naar en van de trial. Voor haar foto's moet je hier klikken: www.sleen.net/2011/ClassicTrial/

 

Verslag van de Trial te Rotterdam 27 maart 2011

willem thijsen

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen is alweer geweest.
Het was mooi weer en  met bloemen. Tien mooie non-stops. Zeer vele tevreden rijders. Veel lachende en verbaasde gezichten. Enthousiaste controleurs.
Te moeilijke non-stops voor Wit deze keer. 
Meerdere nieuwelingen deze keer. Ook twee nieuwe MZ’s en een nieuwe Ossa, een terug van weggeweest 500T Triumph twin en een interessante Tiger Cub is terug.

Voor het PDF-Verslag van Rotterdam moet je HIER KLIKKEN

We hebben de foto's in de galerij geplaatst.
Deze keer van de redaktie, van Michel da Silva en Jeroen Zuydgeest, en de foto's van Just Vecht en Dennis Schuiling. Van deze laatste twee heren is een Picasa-pagina te bekijken met veel foto's die zeer zeker de moeite waard zijn.
De link is via: https://picasaweb.google.com/110465733025565799314/ClassicTrial_Europoort27032011

 

Start van het nieuwe seizoen in Rotterdam. Ook met een nieuwe Kreidler

nieuwe_kreidler_hans_klein

En allen die komen, zullen Hans Kramer daar zien met zijn nieuwe Kreidler. Twee jaar noeste arbeid in het schuurtje zit erin. Uiteraard niet alleen werken, maar ook bedenken wat het beste, het mooiste en het functioneelste is. Om even in herinnering te brengen: Hans reed op de blauwe Kreidler met een schommelvork, gemaakt volgens de oude crossregels. Weliswaar origineel, enkel met het remmen in de non-stops ging dat vaak moeilijk, want als de arm van de rem-ankerplaat aan de as-arm vast zit, krijg je een soort stijfframe-voorvork met het remmen en dat rijdt echt erg lastig in een non-stop. Ook de veerweg en het veergedrag waren wat krap bemeten. Daarom zit er nu een goed werkende telescoopvork in. Verder is de versnellingsbak van drie naar vijf versnellingen opgeboord, zijn de asmaten gelijk gemaakt aan de Montesa-geometrie en kreidler 1966heeft de fiets een heuse zachte 4 inch band achter, in plaats van de oude en harde 3,5 inch band (groter ging eerst niet). Dus voor Hans wordt het spannend hoe zijn nieuwe aanwinst zich zal gedragen voor de eerste keer in het westen met de verschillende ondergronden.

In ieder geval wensen we Hans veel plezier toe met zijn nieuwe aanwinst. Wij vinden het in ieder geval een strak opgebouwde fiets. In het archief vonden we in een overzicht van Duitse trialmotoren uit 1966 een trial-Kreidler, die we hier ter vergelijk zetten om te laten zien dat niet alleen de BSA’s en Matchlessen kunnen evolueren.

 

Verslag van de Winter-Oefentrial te Bedburg/Hau (Kleve)

wintertraining 064

Wij zijn er zelf niet geweest,

maar wat wij van enkele deelnemers en van de organisatoren hoorden, is dat het een geslaagde oefen- en trialdag geweest bij Gunnar, Herbert en de trialclub RFH.

Voor de organisatoren was het tot zondagochtend knap spannend of er wel mensen zouden komen, of dat de rijders toch liever carnaval gingen vieren dan wel op skivakantie gingen of terugkwamen. De datum was achteraf gezien niet helemaal gelukkig, maar het was wel een goede keus wat het weer betreft.

Na de trial van Rotterdam krijgen we de foto's. Die komen dan op de Fotogalerij 

Klik HIER om het PDF-verslag te lezen.

 

Winter-trial oefenen op zondag 6 maart

Voordat het echte trialseizoen weer begint, is er een mooie gelegenheid om de spieren weer eens allemaal te laten werken voor het trialseizoen begint en tegelijkertijd het kunne weer eens op te halen en/of bij te schaven of op een hoger niveau te brengen. En dit voor alle deelnemers aan de CTN-wedstrijden. En dit kan gedaan worden geheel zefstandig of in groepjes, maar ook kan dit gedaan worden onder begeleiding van enkele kundige instructeurs. Dit alles op een mooi terrein met zeer diverse ondergronden en mooie hoogteverschillen van zand en gras en zelfs ook stenen als men wil. Zie bijgaande foto van een willekeurige locatie.

Gunnar Schulte en Herbert Braam hebben ons uitgenodigd om een Wintertrial-oefening te houden op hun terrein. Dit omdat ze ook iets wilden doen voor ons, omdat ze zich bij ons geheel thuis voelen. En dat is een heel leuk gebaar, waar volgens ons iedereen van gebruik kan en wil maken, want het is een mooi terrein en de vooruitzichten zijn mooi.
Het is de bedoeling om personen qua motor en nivo in groepjes in te delen en dan verschillende soorten oefeningen te doen onder goede begeleiding op verschillende locaties. Ook kan men gewoon in groepjes rijden als men dat wil.

Het zal in ieder geval zeer leerzaam kunnen zijn op een mooi terrein zo GoogleMaps ons laat zien.

Gunnar en Herbert heten ons Welkom                          Klik HIER voor de Poster met INfO

 

Prijsuitreiking 2010

Beste mensen, prijsuitreiking_2010_58

We hebben een verslagje gemaakt van de prijsuitreiking.
Uiteraard voor hen die er bij waren, is dit verslag zoiets als mosterd na de maaltijd, want aanwezig zijn is toch veel leuker.
Maar het is natuurlijk bedoeld voor hen die er niet geweest zijn, om toch een idee te krijgen, van datgene wat ze gemist hebben.

We hebben de foto's ook op de Fotogalerij gezet.

Voor het verslag: KLIK HIER

 

CTN BEDANKT.

Graag wil ik de mannen en vrouw bedanken die twee jaar geleden het CTN opgezet hebben en het hebben gebracht tot wat het nu is.
Ooit ben ik zelf begonnen met het Pré 65 trial op te zetten in Nederland nadat Therus Bartels en Peter Weeink  het met de bekende Plonkers Trial hadden geïntroduceerd.
Met het bereiken van mijn "pensioen" ben ik ook met alle bestuurlijke taken gestopt, Pé heeft toen de MCA  trial activiteiten prima overgenomen en Martien en Jan hebben het landelijke Classic Trial  opgepakt.

Tot mijn grote plezier hebben zij dit bijzonder goed gedaan en zien we nu de landelijke interesse groeien.
Ook de jaarlijkse seizoen afsluiting, verleden jaar in Kampen en nu in Nunspeet, zijn bijzonder gezellig en met een leuke humoristische prijsuitreiking.
Vooral humor, lachen en plezier hebben moeten de ingrediënten zijn van het classic trial rijden, de "Pokalziekte" zoals in Duitsland veel voorkomt, moeten we hier zien te vermijden en dat is tot nu toe prima gelukt. Onze Duitse deelnemers hebben dat gelukkig niet, maar ja die spreken dan ook zelfs een beetje Nederlands.

Grote bewondering ook voor jullie omgaan met een klein budget, hoe jullie daarvan fleece jacks, koffiemokken, paraplu's, prijzen en warm/koud buffetten kunnen regelen is grote klasse.
Martien, Jan, Jan, Louis, Arie en Corinne (hopelijk niemand vergeten) nogmaals heel hartelijk dank voor alles en vooral voor de leuke gezellige trials.

Mvg,
Stef van der Sluis
 

Verslag van de wedstrijd in Nunspeet

We hebben een verslagje gemaakt van de wedstrijd te Nunspeet, verreden op 20 november.|
Nu is het zo dat iedereen die er geweest is, weet dat het een goede en leuke trial was; ietsje straf, dus opletten, maar eigenlijk waren alle non-stops goed te doen. Tenminste als je de rust kon bewaren om niet te gehaast te worden, want dat zand blijft verradelijk.
Dus het verslag is eigenlijk voor hen die er niet geweest zijn.Maar lees het toch nog even, want er staat een schattige foto in van een klein trialrijdstertje, waarvan ik de naam even vergeten ben, maar een dochter was van de persoon die een autobus heeft met funtrial.nl of zoiets. (ik zal deze plaatsen, zo gauw ik het weer weet.  De foto's staan in de Fotogalerij, ook die van Henny van Woerkom, die hij ons toestuurde, waarvoor onze hartelijke dank.                        Lees hier het verslag

 

In Nunspeet is het je laatste kans om jezelf te promoveren

Op 20 november is onze laatste wedstrijd van het CTN-klassement
voor het seizoen 2009-2010.
Hoewel de meeste kaarten al geschut zijn, zijn er toch ook nog verrassingen mogelijk.

Klik hier en lees het verslag 

 

 

Zie de up-date van het Verslag van Baarlo, o.a. Nieuwe Foto's erbij

Het verslag van Baarlo is bijgewerkt met info over de toegestuurde foto's en andere zaken. Zie verderop.

Hier zijn twee links naar YouTube over de trial in Baarlo. Eduard en Lieve heel hartelijk Dank voor het toesturen.
Hierachter staat de opname en montage van Eduard Boessenkool:

 

Prijsuitreiking CTN-Klassement na wedstrijd te NUNSPEET

Beste Mensen
Vorig jaar was het een gezellige en goede Prijsuitreiking in Kampen, tegelijkertijd met een reunie van oud-trialisten. Er waren (zeer aparte) motoren te zien, oude film over trial, DVD's over trial en cross uit de 60'er jaren, over de Plonkers en uittreksels, knipsels en foto's van vroegere trials. Ook de prijsuitreiking was een gezellige boel, naar wij menen. Het was goed geregeld door Jochem en Petra met de ruimte, de hulp en invulling daar in Kampen.

Maar dit jaar is het niet haalbaar om weer zoiets te organiseren. Zoiets kunnen we hopelijk volgend jaar wel weer doen.

Dit jaar willen we de prijsuitreiking laten plaatsvinden meteen na de laatste wedstrijd van het seizoen 2009-2010 te Nunspeet. We kunnen daar terecht in hun clubhuis in het dorp. We willen daarom iets eerder beginnen met de trial (als dat kan) en de daguitslag ook doen in het clubhuis. We zijn bezig om te zien of we een hapje of zo kunnen organiseren (er is waarschijnlijk ook een keuken operationeel) en willen dan zo'n beetje tussen zes en zeven de prijsuitreiking doen. Dit zijn zaken die even besproken zijn, nog niet vastliggen, maar waar wel aan gedacht/gewerkt worden. 
En beste mensen als jullie nog suggesties hebben, die iets kunnen toevoegen aan deze prijsuitreiking, dan horen wij dat graag.

Maar met andere woorden: Houdt de website in de gaten, zodat wij U op de hoogte kunnen houden van de ontwikkelen over de prijsuitreiking.

Mocht U verhinderd zijn op de prijsuitreiking of mogelijk ook de wedstrijd van Nunspeet, laat dat dan s.v.p. weten. Stuur een mailtje naar de coordinator Martien Vermeulen op de pagina "Contact".

 

 

Verslag van CTN-trial te Maasbree

Het was een goede en leuke trial in Baarlo/Maasbree. Een achttal
lange non-stops die niet al te moeilijk waren, maar waar je toch telkens weer je best moest doen om geen fouten te maken. Het was voor de enthousiastelingen van de Baarlose Trial Club de eerste keer dat zij een klassieke trial organiseerden. Bernd, Wim, en de anderen waar ik op dit moment de namen van kwijt ben (excuses) en Tjeu Scheurs hadden zoveel mogelijk de hellingen benut -waarbij bewust alle gevaarlijke punten helemaal vermeden werden-, zodat er mooie non-stops kwamen.
Eddy Zels (Klasse 2) en Erik Lusink (Klasse 4) kwamen met nul strafpunten op de eerste plaatsen in het gele spoor. Toon van de Vliet en Bert Roelofse zijn beide op de eerste plaats geeindigd met nul strafpunten in Klasse Twin-shock Blauw. De nieuwbouw van Bert's oude Sawamaki met een nieuw blok was dus goed uitgepakt.

Deze keer was de familie Schulte met z'n vieren aanwezig. Gunnar die met zijn MZ in het rode spoor rijdt (en alle CTN-wedstrijden gereden heeft) is meestal door zoon Henk met zijn KTM vergezeld. Maar deze keer waren ook Hauke met de Honda en Hannah met een mooie MZ aanwezig. De kinderen allemaal in het witte spoor en met veel plezier, zoals ze zeiden.

Hoewel de redaktie de nodige foto's genomen heeft tijdens de trial te Baarlo, zijn er niet veel overgebleven, omdat er ook veel weggegooid zijn, omdat ze niet scherp waren door het snelle rijden van de triallisten.
Maar gelukkig hebben we spontaan hele leuke sfeerfoto's toegestuurd gekregen van Eduard Boessenkool en Lieve Schols. Beide mensen daarvoor Hartelijk Dank namens CTN en de kijkers van jullie foto's.

Ook hebben we van John Lenders een gedeelte van zijn mooie actie- en sfeerfoto's toegestuurd gekregen, dit op verzoek. Wij zeggen ook hiervoor Dank aan John. Wil je alle foto's van hem zien dan kun je kijken op de site van BCT, maar ook op de website van John nl; www.trialfoto.nl en daar staan nog meer foto's van de trialsport en andere motorsporten. Veel kijkplezier.

Voor dit moment kunnen we namens CTN zeggen: Mensen van BTC: Bedankt voor de goede zorgen.

Per 1 november hebben we ook nog van Eduard Boessenkool en Lieve Schols twee filmpjes van henzelf toegestuurd over de trial te Baarlo gekregen en die willen wij U graag doorgeven. Beiden onze dank hiervoor.

Eduard Boessenkool     en   Lieve Schols

" target="_blank">

 

 

Het verslag van de Plonkers

Het laatste weekend van september was er weer de jaarlijkse Plonkers Pleasure Trial te Arnhem. Deze internationale trial telt ook mee voor het CTN-Klassement. Een 93-tal man/vrouw reed er alleen al op zaterdag rond. Gezellig druk met een pittige wedstrijd mede door de net opnieuw gegraven gaten. Dat geeft nogal wat los zand en daar is het moeilijk om mee om te gaan, maar verder dan vast komen zitten, zit er niet in. Vallen kun je bijna niet en als het dan toch lukt, is het nog zacht ook.
Het was erg leuk zowel voor rijders als bezoekers. Of zoals een bezoeker zei: Ik kom volgend jaar terug, maar dan met een motor. Want ik wil erbij zijn waar het leuk is en iedereen hier lacht op de motor. Waarvan akte.
Zaterdag dreigde de regen de hele dag en om een uur of 4 ging het even toch heel hard regenen. Het meest vervelend was dat voor de controleurs, want zij moesten op hun post blijven. En dan mag -ook hier- nog eens gezegd worden: Alle controleurs hartstikke bedankt voor de hulp. Voor de rijders zorgde de regen ervoor dat de crossbaan op sommige plekken veranderde in een wat sompige ondergrond op de lager gelegen plaatsen. Maar verder bleef het interessant om goed rond te komen.



Van de deelnemers valt nog te vertellen dat het leeftijdsverschil toch best groot kan zijn. Gunnar die m,et een jaar of 8-10  nog veel kan leren van George Greenland met zijn 77 jaar.
Er zijn vele foto's gemaakt, zeker van zaterdag en wat minder van de zondag. Die van zaterdag zijn genomen door bezoekers en door Beate uit Duitsland. (Zie hiervoor het andere artikel.)

De Speedtrial

Na afloop van de trial werd er ook dit jaar weer een Speedtrial georganiseerd. En omdat het een uniek evenement is tussen de trial en de prijsuitreiking heeft CTN voor elke klasse een flesje gesponsord. Het waren de drie hogere klassen en de zijspannen. Was de solo voor velen nog enigszins gracieus, bij de zijspannen was dat anders. Maar in beide gevallen mooi om te zien.
Met name veel buitenlanders waren enthousiast om mee te doen. Zij hadden dit nog nooit gedaan. Dick Ramplee (70+) reed in de soloklasse op een Ariel en deed mee, maar als oud trialzijspanrijder wilde hij ook meedoen met een geleend zijspan. En het moet gezegd worden: hij deed het goed met een geleende zijspan en een geleende bakkenist.
Iedereen deed zijn best, maar niemand had de illusie om te winnen. Iedereen vond dat het goed ging hoewel er wel degelijk verschil in zat. De foto van de Speedtrialfotoreeks laat vader en zoon Kreutz zien. Hoewel als laatste geëindigd, vochten zij voor wat zew waard waren. Nicolas is erg licht en dat is een nadeel, maar hij ging over de motor of buiten het span zo ver als zijn armen lang waren. Die komt nog ver.

Voor de Uitslag KLIK HIER

Ook zijn er foto's en films gemaakt bij de Speedtrial en deze willen we U ook laten zien. De film moet nog gemonteerd worden en de filmpagina nog geactiveerd worden, maar dat wordt de volgende klus. Houdt het in de gaten, want het kan er zomaar opstaan.
Er waren veel foto's genomen, maar vele foto's waren niet bruikbaar, want niet alleen de laagstaande zon maakte goede opnames moeilijk te maken, ook de snelheid van de motoren maakte het voor de trialfotograaf heel moeilijk. Wat met name opviel was dat er op vele foto's lachende gezichten te zien waren. Men had veel lol, vond het spannend om voor zoveel publiek te rijden, dus veel kriebels in de buik. En dat was ook zeker het geval bij de zijspannen.
Voor de foto's kijkt U op de Fotogalerij of via de foto's.

 

 

 

Pagina 10 van 11